هرگونه اعجاز عدد در قران امیخته با اعجاز های دیگر قران

کلمه(امام) به معنای رهبر و زمامدار الهی به صورت مفرد و جمع 12 بار در قرآن کریم تکرار شده است که مطابق است با روایات نقل شده از پیامبر اسلام (ص) از طریق شیعه و سنی مبنی بر اینکه تعداد امامان بعد از ایشان 12 نفر می باشند . برای نمونه یکی از آیات قرآن که کلمه امام در ‌آن آمده است ، سوره یس آ‌یه 12 می باشد: «وکل شییء أحصیناه فی امام مبین» و ما هر چیزی را در امام روشنگری جمع نموده ایم . نام دوازده امام که جانشینان پیامبر (ص) می با شند عبارتند : 1ـ امام امیرالمؤمنین علی بن ابیطالب (ع) 2ـ امام حسن (ع) 3ـ امام حسین (ع) که امام حسن و امام حسین علیهماالسلام برادر یکدیگر می باشند و هر دو فرزند امام امیرالمؤمنین (ع) می باشند در حالی که بقیه امامان علیهم السلام نسبت به یکدیگر نسبت پدر و پسر دارند 4ـ امام سجاد (ع) 5ـ امام محمد باقر (ع) 6ـ امام جعفر صادق (ع) 7ـ امام موسی کاظم(ع)8ـ امام رضا(ع) 9ـ امام جواد (ع) 10ـ امام هادی (ع) 11ـ امام حسن عسگری(ع) 12ـ امام مهدی (ع) که طبق اعتقادات مسلمانان او زنده و غیرقابل رؤیت و در همه جا حاضر است و روزی قدرت جهان را همراه حضرت عیسی (ع) بدست می گیرد

برای اطلاع بیشتر رجوع کنید به کتاب شریف و مقدس «اسرار آل محمد (ص) » نوشته شاگرد و سرباز فداکار امام امیرالمؤمنین علی علیه السلام جناب سلیم بن قیس هلالی

کلمه صلوه(نماز) با مشتقاتش در قران ۹۹ بار امده شاید اشاره به این است نماز حقيقي نمازي است كه توام با  ولايت ۱۴ معصوم باشد*در عصر غيبت جانشين معصوم عهده دار ولايت خواهد بود*

۸۱ +  ۱۸=۹۹

۹+۹= ۱۸

۹×۹=۸۱

برعکس۸۱=۱۸

عدد۱۸ اشاره به روزهیجدهم ذالحجه همان روز ولایت حضرت علی می باشداین اعداد در دو کف دست ما  قابل مشاهده می باشد روزی که رسول الله  دست علی را بلند کردند واوراجانشین خو د قرار دادند ومردم با دست راستشان با دست راست حضرت  علي بیعت کردند 

 اری این ها هم یاد اوری است یا اینکه قبولی ولایت علی قبولی ذکر به خدامی باشد...اگر بین عدد ۱۸ عدد ۱باشد حروف ابجد اما حسن (۱۱۸)واگر۲ باشد حروف ابجد امام حسین (۱۲۸)می باشد


 کلمه شیعه ومشتقاتش در قران  ۱۲بار امده است (به شیعه دوازده امامی که   دارای دین حق می باشند اشاره  دارد)

کلمه (حجاب)  ۷ بار در قران امده كه بر حجابهاي هفتگانه دلالت مي كندحجاهاي

هفتگانه طبق روايت امام هفتم حضرت موسي بن جعفر:(علل الشّرایع، ص 371 )>

هشام بن حکم می گوید: از امام موسی بن جعفر (علیه السلام) سؤال کردم، چرا در آغاز نماز هفت تکبیر مستحب است و چرا در رکوع نماز، سبحان ربی العظیم و بحمده، و در سجده، سبحان ربی الاعلی و بحمده، می گوییم؟ حضرت فرمود: خداوند آسمان های هفت گانه را آفرید و زمین را هفت طبقه کرد و پرده ها را هفت قرار داد. هنگامی که رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) در شب معراج به آخرین نقطه اصلی رسید، یکی از پرده ها به رویش گشوده شد؛ حضرت تکبیر گفت و... تا هفت پرده. وقتی از گشودن پرده هفتم گذشت، عظمت خدا را دید؛ لرزه بر اندامش افتاد و خم گردید؛ دست بر زانوها گذاشت و گفت: سبحان ربی العظیم و بحمده؛ و وقتی از حال رکوع برخاست و ایستاد، عظمتی بالاتر از عظمت اول دید؛ به سجده افتاد و گفت: سبحان ربی الاعلی و بحمده.


اولوا الارحام در قران دو بار تکرار شده است وهر دو در یک جمله ومطلب خاصی امده است  که به شرح ان می پردازیم

سوره ۸: الأنفال - جزء ۱۰

وَالَّذِينَ آمَنُواْ مِن بَعْدُ وَهَاجَرُواْ وَجَاهَدُواْ مَعَكُمْ فَأُوْلَئِكَ مِنكُمْ

وَأُوْلُواْ الأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَى بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللّهِ

إِنَّ اللّهَ بِكُلِّ شَيْءٍ عَلِيمٌ ﴿۷۵﴾

و كسانى كه بعدا ايمان آورده و هجرت نموده و همراه  شما

جهاد كرده‏اند اينان از زمره شمايند و خويشاوندان نسبت به

 يكديگر [از ديگران] در كتاب خدا سزاوارترند  آرى  خدا به هر

 چيزى داناست (۷۵)

 

 سوره ۳۳: الأحزاب - جزء ۲۱

النَّبِيُّ أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنفُسِهِمْ وَأَزْوَاجُهُ أُمَّهَاتُهُمْ

وَأُوْلُو الْأَرْحَامِ بَعْضُهُمْ أَوْلَى بِبَعْضٍ فِي كِتَابِ اللَّهِ

مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَالْمُهَاجِرِينَ إِلَّا أَن تَفْعَلُوا إِلَى أَوْلِيَائِكُم

مَّعْرُوفًا كَانَ ذَلِكَ فِي الْكِتَابِ مَسْطُورًا ﴿۶﴾

 کلمه اولی که در این چمله ذکر شده است ۱۲ بار در  قران  تکرار شده  است

نکته جالب اینست  که در ایه اول که در بالا  نوشتیم ۱۲ ایه به بعد از این ایه ایه ایه ایست که در ان ایه

کلمه ائمه ذکر شده است که ایه (۱۲)سوره توبه  می باشدواما ایه دومی که نوشتیم

 اگر ۱۲ ایه از ان  به عقب برگردیم ایه ۲۴ سوره سجده می شود که در این ایه نیزکلمه

 ائمه ذکر شده است  نتیجتا اولوا الارحام هم از لحاظ محتوایی وهم از لحاظ اعجاز

عددی قران بر امامان دوازده گانه دلالت می کند که از خویشاوندان نزدیک  پیامبر

 می باشند  که  عبارتند از:

حضرت علی  داماد پیامبر وفرزندان واسباط  معصوم گرامیان حضرت كه از اسباط و نواده گان پیامبر  عزیز خدا می باشد كه ان جنابنان امام حسن و امام حسين  وفرزند امام حسین امام سجاد و فرزند امام سجاد  امام محمد باقر و فرزند ایشان امام صادق وفرزند این امام ،امام موسی بن جعفر و فرزند این امام، امام رضا وفرزندشان امام جواد و فرزند این امام همام امام علي النقي الهادی  وفرزند این امام، امام حسن عسکری وفرزند این امام همام امام مهدی (عج) علیهم  الصلوة والسلام می باشد .


كلمه شفاعت درقران۱۳ بار امده است كه به شفاعت امامان دوازده گانه و پیامبر با پذيرفتن  واطاعت ومحبت به انان وبا اجازه خداوند صورت مي پذيرد البته شفاعت پیامبر(ص)و ائمه دوازده گانه شفاعت ديگران را مثل شفاعت پيامبران وشهدا وصلحا را ساقط نمي كندچرا كه ثبوت شي نفي ما عدا نمي كند بلكه اهميت پذيرفتن ولايت انها مهم مي باشدچرا كه كلمه شفعاء در قران  (۵) پنج بار امده  كلمه به صورت جمع امده به اهميت ۵ تن ال عبا اشاره  مي كند


كلمه عصمت  با مشتقاتش درقران ۱۳ بار امده است که بر الزام پیشوایی امت وهدایت دین مقدس اسلام(هدایت تشریعی وتکوینی)  به وسیله حضرت محمد (ص)  و۱۲ امام معصوم می باشد    . چرا که نبود عصمت ،هدایت وپیشوایی امت ها وملل را دچار نقص خواهد کرد  وثانیاً  برای پذیرفتن اقوال انها وعمل کردن به ان اقوال به صورت احکام فرضی وشرعی  بر معصوم بودن حضرت محمد (ص)  و۱۲ امام هم از بابت  التزام بر درستی اقوال وافعال انان برای هدایت وهم بر وجوب اطاعت از انان دلالت دارد(البته در عصر غیبت اخرین امام معصوم (حضرت مهدی(عج)  تا فرا رسیدن ظهورشان بااستعانت ایشان هدایت تشریعی ویشوایی امت برعهده جانشین ایشان (همان بر عهده  ولی فقیه ) می باشد .


 کلمه (ساعه) 48 بار در قرآن کریم تکرار شده است که در 24 مورد قبل از آن یکی از حروف ذکر شده است و در 24 مورد دیگر قبل از آن حرفی وجود ندارد . بنابراین هر مورد را که در نظر بگیریم مطابق است با تعداد ساعات یک شبانه روز که 24 ساعت می باشد .


 کلمه (سجد) به معنای سجده کرد و مشتقات آن (در زمان ماضی ، مضارع و امر) برای عاقلان 34 بار تکرار شده است که این عدد برابر است با تعداد سجده های واجب روزانه ، چون روزانه 17 رکعت نماز واجب است و هر رکعت 2 سجده دارد . . .


بعد از سوره لقمان که ۳۴ ایه دارد سوره سجده می باشد یعنی بعد از ایه ۳۴ سوره لقمان(در سوره لقمان يك كلمه نماز در ايه ۱۷ سوره وجود دارد ) که اخرین ایه این سوره بوده  سوره سجده قرار گرفته است که گویا دلالت بر تعداد سجده های نماز های یومیه ما دلالت می کند


 کلمه (توبه)  و مشتقاتش در سوره توبه ۱۷ بار امده است  وتعداد ركعات نماز  ۱۷ ركعت مي باشند واين در حاليست كه خداوند در اين سوره در ايه ۵ و۱۱، توبه واقامه نماز را كنار همديگر ذكر نموده كه با همديگر رابطه اصلي دارند

سوره ۹: التوبة - جزء ۱۰

فَإِذَا انسَلَخَ الأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُواْ الْمُشْرِكِينَ حَيْثُ وَجَدتُّمُوهُمْ وَخُذُوهُمْ وَاحْصُرُوهُمْ وَاقْعُدُواْ لَهُمْ كُلَّ مَرْصَدٍ فَإِن تَابُواْ وَأَقَامُواْ الصَّلاَةَ وَآتَوُاْ الزَّكَاةَ فَخَلُّواْ سَبِيلَهُمْ إِنَّ اللّهَ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿۵﴾ پس چون ماه‏هاى حرام سپرى شد مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد و آنان را دستگير كنيد و به محاصره درآوريد و در هر كمينگاهى به كمين آنان بنشينيد پس اگر توبه كردند و نماز برپا داشتند و زكات دادند راه برايشان گشاده گردانيد زيرا خدا آمرزنده مهربان است (۵)

فَإِنْ تَابُوا وَأَقَامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكَاةَ فَإِخْوَانُكُمْ فِي الدِّينِ وَنُفَصِّلُ الآيَاتِ لِقَوْمٍ يَعْلَمُونَ (١١)

 پس اگر آنان از شرك و تجاوز دست كشند و راه توبه را پيش  گيرندوبه اسلام گرايش يابند و نماز را به پادارند و زكات و

حقوق مالى خود را بپردازند، در آن صورت برادران دينى و عقيدتى شمايند و شما بايد با آنان بسان برادران با ايمانتان رفتار كنيد.


 کلمه (ارسل) به معنای فرستاد و مشتقات آن 513 بار در قرآن کریم تکرار شده است و نام 28 پیامبری که در قرآن از آنها نامی آورده شده است نیز مجموعاً 513 بار تکرار شده است .  


 نام مبارک پیامبر اسلام (محمد و احمد) مجموعاً 5 بار در قرآن امده است (4 بار محمد و 1 بار احمد) و کلمه صلوات که به معنای درود می باشد و بیشتر برای درود فرستادن بر پیامبر و خاندان پیامبر استفاده می شود نیز 5 بار در قرآن تکرار شده است .


ازسوره یاسین که نام مبارک حضرت محمد می باشد تا سوره محمد (ص) جمعاً ۱۲ سوره  می شود  که شماره سوره یاسین ۳۶ وشماره سوره محمد(ص) ۴۷ می باشد (یعنی با حساب کردن خود سوره یاسین تا سوره (۴۷)محمد (ص)کلا ۱۲ سوره می شود) که  بر کامل بودن دین و رسالت حضرت محمد (ص) با قبولی ولایت وامامت   ۱۲ امام دلالت می کند


حديث پيامبر(ص):(۱) ( انی تارک فیکم الثقلین کتاب الله وعترتی ما ان تمسکتم بهما لن تضلوا بعدی: کتاب الله فیه‏الهدی والنور حبل ممدود من السماء الی الارض وعترتی اهل بیتی وان اللطیف الخبیر قد اخبرنی‏انهما لن یفترقا حتی یردا علی الحوض وانظروا کیف تخلفونی فیهما)

كلمه جبي (بيشتر به جمع شدن اب در حوض را گويند)  با مشتقاتش ( ۱۲بار در قران)وهمچنين در ۱۲ ايه ودر ۱۲سوره  وهمچنين در سوره ۱۲ قران (يوسف)امده به معناي جمع كردن مي باشد . [قصص:57] آيا براى آنها حرم امنى را مكان نداديم كه هر چيز به طرف آن حمل و جمع مىشود. گويند: «جَبيتُ الْماءَ فَى الْحَوْضِ» آب را در حوض جمع كرده است ( اشاره به اينكه عترت پيامبر(ص) همان ۱۲ امام در قيامت در حوض كوثر به پيامبر وارد مي شوند )كه آب را جمع كرده است جمع آن جواب است (مفردات) [سباء:13] جنّ براى سليمان كاخها، تمثالها، و كاسه هائى به بزرگى حوض مىساختند*********

 واز مشتقات اين كلمه :                           

 اجتباء   :   (متن زير در مورد كلمه  (جبي)برگرفته از كتاب قاموس قران مي باشد)

جمع كردن است به طور اختيار و برگزيدن (مفردات،مجمع البيان) [قلم:50] پس پروردگارش او را برگزيد و از نيكوكاران گردانيد. [اعراف:203] و آنگاه كه آيه‏اى نياوردى گويند: چرا آنها را جمع نكردى. گويا منظور كفّار از اين كلام آن بود كه حضرت آيه‏ها را از خودش مياورد و مربوط به خدا نيست لذا مى‏گفتند چرا آيه‏ها را جمع و جور نكردى و نياوردى؟ [حج:78]. هر كه با انصاف در اين آيه دقّت كند خواهد ديد كه با ائمه دوازده گانه عليهم تطبيق مى‏شود زيرا آنها برگزيدگانند نه تمام امّت «هذوَ اجْتَباكُمْ» و آنها فرزندان ابراهيم اند نه همه مردم «مِلَّةَاَبيكُمْ» و رسول خدا شاهد بر آنهاو آن‏ها شاهد بر مردم اند و اين شهادت نتيجه اجتباء است «لِيَكُونَ الرَّسولُ شَهيداً عَلَيْكُمْ وَ تَكُونُوا شُهُداءَ عَلَى النّاسِ» درتفسير برهان و صافى رواياتى در اين زمينه نقل شده است و راجع به تفصيل به الميزان ذيل 143 سوره بقره رجوع شود كه به طور مشروح تحقيق شده است بى انصافى است كه گفته شود: «اِجْتَباكُمْ» به معنى برگزيدن مردم براى تكاليف است. زيرا چنين تعبيرى در قرآن نداريم و اجتباء در همه جاى قرآن نداريم و اجتباء در همه جاى قرآن در برگزيدن پيامبران به كار رفته است مگر در آيه 203 اعراف كه گذشت و آن نقل قول كفّار است. يا اينكه بگوئيم: چون ابراهيم پدر رسول خداست و آنحضرت پدر امّت، لذا ابراهيم پدر امّت خوانده شده است و يا اينكه اكثر عرب پسران او بودند. گويا آيه شريفه فقط براى آن روز و براى عربهاست و ديگر خطاب براى امروزيها صادق نيست. حقّ آنست كه مخاطب «مِلَّةَ اَبيكُمْ» مردان مخصوصى اند همچنين مصداق «اجتباكم» و شهداء، كه عبارت از ائمه باشند.


 کلمه صلوات(نمازها ـ دعائاها) ۵ بار در قران امده که به نماز های ۵ گانه دلالت می کند


کلمه بیت والبیت هرکدام ۱۴ بار در قران ذکر شده که نوعی دلالت به اهل بیت معصومین ۱۴ گانه دارد


کلمه شهر(ماه) ۱۲ بار در قران امده که دلالت بر ماههای ۱۲ گانه در سال میکند


در قرآن کریم کلمه یوم (روز) 365 بار ذکر شده است . همانطور که مطلع هستید کره زمین درست هر 365 روز یک بار به دور خورشید می گردد و در همان حال 365 بار به دور خودش گردش می کند . این مطلبی است که قرآن کریم قرن ها قبل به آن اشاره کرده است .


 کلمه اعوذ ومشتقاتش(پناهنده شدن)  ۱۷  بار در قران امده است شاید یا یقینا اشاره به رکعات نماز های یومیه دارد  که ۱۷ رکعت می باشد که البته نماز نوعی پناهنده شدن به خداونداز شر شیاطین  واز هرجیز  شری  میباشد


کلمه باب در قران ۱۲ بار امده است  (قال رسول الله : انا مدینه العلم وعلی بابها ) که به امامان معصوم دوازده گانه اشاره می کند  که هم ابواب رحمه هستند وهم ابواب علمند


کلمه صاحب در قران ۱۲ بار امده است  اشاره به ۱۲ امام معصوم یا شاید  به صاحب الزمان حضرت مهدی  (ع)که امام دوازدهم می باشد هم اشاره می کند


کلمه قیام در قران ۱۲بار امده که به قیام امام(۱۲) داوزدهم{حضرت محمد ابن حسن عسکری(ع) حضرت مهدی (ع)} اشاره داردچرا که طبق روایات حضرت مهدی (ع) قائم ال محمد می باشد 


 كلمه اصلاح و مصلح اين دوكلمه بصورت اسم ۱۲ بار در قران تكرار شده است دلالت بر مصلح حقيقي  امام دوازدهم  حضرت مهدی (ع)} يا بر امامان دوارده گانه دلالت مي كند 


 کلمه مقام در قران  ۱۴ بار امده است که به ۱۴ مقام عالیقدر یعنی ۱۴ معصوم اشاره دارد چرا که که خداوند در کتابش به مقام محمود پیامبر اسلام اشاره نموده ودخترش فاطمه (ع) واوصیاء دوازده گانه نیز از این قائده استثناء نیستند


کلمه ال در قران۲۷ بار در قران تکرار شده است که ۱۴ مورد ان بعد  از این کلمه نام صلحا(انبیاء :ابراهیم ـ موسی  ـ هارون ـ داوودـ لوط ـ عمران ـ یعقوب ـ یاسین


کلمه عبادی۳۴ بار درقران امده که دلالت بر ۳۴ سجده نماز های یومیه يا بر نافله هاي نماز  دلالت می کندوکلمهعباده  ۱۷بار بر ۱۷رکعت نماز های یومیه دلالت می کندچرا که از احادیث معصومین از نماز به بهترین عبادت یاد شده است اما نکته زیبا در این مورد این می باشدعبادی با ضمیر متکلم (بندگان من) دوبرابر از کلمه عباده با ضمیر غایب امده است كه اشاره به نماز هاي يوميه ونافله هاي ان دلالت مي كند كه كلا ۵۱ ركعت نماز مي شود  وجمع  ۵۱=۳۴+۱۷  مي شود يا به اشاره خود قران ومعصومین(ع) به اهمیت سجده در نماز  مي كند   مانند ایه اخر سوره علق (واسجد واقترب)چرا که با ضمیر متکلم بنده به خداوند   نزدیکتر می  شود  تا ضمیر غایب اما کلمه عبادنا ۱۲بار در قران امده است جذابترین نکته  از اعجاز عددی این مورد این می باشد که این بار عبادنا از صورت مفرد خارج شده وبه صورت جمع امده است که دلالت بر ۱۲ امام  وقبولی ولایت انها واطاعت از انها دارد که نوعی اطاعت وبندگی خدا به حساب می اید


(۱): در بسیاری از کتاب‌های شیعی و سنی به این حدیث(ثقلين) اشاره شده‌است. برخی از منابع اهل تسنن که حدیث ثقلین در آن آورده شده عبارتند از:
  • صحیح ترمذی، ج ۵، ص ۶۶۳-۶۶۲، ۳۲۸ به نقل از بیش از ۳۰ نفر از اصحاب
  • مستدرک حاکم، فصل «فضیلت اصحاب»، ج ۳، ص ۱۰۹، ۱۱۰، ۱۴۸، ۵۳۳، حاکم نوشته که این حدیث صحیح می‌باشد بر اساس نظر شیخین (بخاری و مسلم)
  • سنن ابن ماجه، ج ۲، ص ۴۳۲
  • مسند احمد بن حنبل، ج ۳، ص ۱۴، ۱۷، ۲۶، ۵۹، ج ۴، ص ۳۶۶، ۳۷۲-۳۷۰
  • فضایل صحابه، احمد بن حنبل، ج ۲، ص ۵۸۵، حدیث ۹۹۰
  • خصایص نسایی، ص ۲۱، ۳۰
  • صواعق المحرقه، ابن حجر هیثمی، فصل ۱۱، بخش ۱، ص ۲۳۰
  • کبیر طبرانی، ج ۳، ص ۶۳-۶۲، ۱۳۷
  • کنزالعمال، متقی هندی، فصل اعتصام به حبل ا…ه ج ۱، ص ۴۴
  • تفسیر ابن کثیر، ج ۴، ص ۱۱۳، زیر تفسیر آیه ۴۲:۲۳
  • طبقات الکبری، ابن سعد، ج ۲، ص ۱۹۴، چاپ لبنان
  • الجمیع الصغیر، سیوطی، ج ۱، ص ۳۵۳ و نیز در جلد ۲
  • مجمع الزوائد، هیثمی، ج ۹، ص ۱۶۳
  • فاتح الکبیر، بنهانی، ج ۱، ص ۴۵۱.
  • جامع الاصول، ابن اثیر، ج ۱، ص ۱۸۷
  • تاریخ ابن عساکر، ج ۵، ص ۴۳۶
  • درالمنثور، حافظ سیوطی، ج ۲، ص ۶۰
  • ینابیع المودة، قندوزی حنفی، ص ۳۸، ۱۸۳
+ نوشته شده در  چهارشنبه بیست و هفتم شهریور 1387ساعت 11:3  توسط مقصود رفیق   | 

 کلمه رحمة  114 بار ولفظ رحیم  که از اسما مبارک خداوند است 115 بار در قران امده است که رحمان 57 بار امده که درست نصف  تعداد لفظ رحمةاست به علاوه رقم 114همان عددی است که سوره های قران کریم به اندازه ان نازل شده اند.(چنانچه مشاهده مي شود كلمه رحيم  115 بار تكرار شده كه با توجه به معناي اين كلمه نسبت به معناي دولفظ ديگر دلالت بر كثرت گستردگي  رحمت خداوند مي شود  ) 

 

رديف

كلمه و واژه

تعداد

كلمه و واژه

تعداد

توضيح

 ۱

 اعلي با مشتقاتش

 ۷۰

 اسفل با مشتقاتش

 ۱۰

 اعلي  ۷ برابر بيشتر از اسفل است

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

6

شدت(سختی)

102

صبر

103

تعداد صبر  يك عدد بيشتر از تعداد شدت مي باشد  شايد حكمتش بر اهميت صبر وعظمت ان كه بايد از شدت هم بيشتر باشد دلالت دارد

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10

مجازات

117

مغفرت

234

سه برابر

 

 

 

 

 

 

12

قل(بگو)

332

قالوا (گفتند)

331

 يعني جواب بيش از انچيزي باشد كه انها مي گويند

 


 


 


 


 

 


 


 

 

 

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و چهارم شهریور 1387ساعت 9:48  توسط مقصود رفیق   | 

 کلمه بیت با کلمه البیت به تعداد مساوی ۱۴ بار در قران تکرار شده است 

واژه »أخ « به معناي برادر و »اخت« به معناي خواهر هرکدام 4 مرتبه, »

شيخ« به معناي پيرمرد و »طفل « به معناي کودک هرکدام 4 مرتبه, و...   

الدنيا (دنيا) 115= الاخره (آخرت) 115

الملائكه (فرشتگان) 88= الشياطين (شيطان‌ها) 88

 ابليس (شيطان) 11 =استعاذه (پناه خواستن) 11

الرجل (مرد) 24 =المراه (زن) 24

دنيا (۱۱۵ )= اخرت(۱۱۵)

شهر(ماه) بدون مشتقاتش12= امام بامشتقاتش 12

جهر( أشکار)16=علانيه (آشكار)16

 

 

 

 

 

+ نوشته شده در  یکشنبه بیست و چهارم شهریور 1387ساعت 9:28  توسط مقصود رفیق   | 

 
اَللهمّ عجّل لِوَلِیِکَ الفَرَج